Energyless - within sickness

Trăim într-o lume ciudată. Probabil și cei de acum 100 de ani considerau asta pentru vremurile de atunci. Poate nu. Nu ne rămâne decât să inventam mașina timpului și problemele vor lua sfârșit :)

Eh, mă gândeam să va plictisesc cu o mica istorie a vieţii mele, poate doar așa m-as fi putut face înțeles, dar am ales să nu o lungesc foarte, foarte mult. Păi ce e de lungit, nimic nou sub soare, am urmat cursul vieții, ghidat de alții, astfel de la tâmplar am ajuns geamgiu, apoi operator calculator, referent pentru suport tehnic IT, webdesigner și în cele din urma profesor (ciudata trecere, nu ? :)) ). Să nu mai spun ca pana a începe toate astea, am fost inițiat în munca de la tara (cam tot ce se poate face acolo).

Îmi pun o întrebare. Care ar fi motivul pentru care m-am plimbat prin atâtea locuri. Dacă aș spune din plăcere, nu cred ca as fi credibil, probabil nevoia de bani și apoi nevoia de a avea și mai mulți bani.

Nu vi se pare ceva ciudat? Noi pentru ce muncim? Pentru bani? Sau pentru ca ne place și vrem să facem ceva util. Acum, sigur, ceva util facem, dar nu pentru noi și tocmai aici e problema. Trăim o forma de sclavie…sclavia moderna…sclavia banului.

Dar, daca nu ar mai fi nevoie de bani, atunci ce am face? Răspunsul imediat ar fi…nu ar mai fi nevoie să muncim. și aşa, este în natura umana să consumam cat mai putina energie. Ridic o alta întrebare însă. Daca nu mai consumam atâta energie, ce se întâmplă cu cea neconsumată? Crește la nesfârşit? Nu. Se consumă! Pe ce? Prin simplu fapt că stăm și nu facem nimic.

Aici vroiam să ajung.

Orice activitate pe care o facem este consumatoare de energie, și totuşi, mergem la muncă dimineața, avem încărcare, terminăm lucrul, mergem acasă și probabil vom face multe alte activităţi. Avem energie cât să ne ajungă o zi întreagă.

Total opus a ceea ce s-ar crede, prin simplu fapt ca nu avem încărcare, vom fi mult mai obosiţi și probabil nu vom mai face nimic când ajungem acasă. Dar ce vorbesc eu, sunt lucruri testate.

Am spus câteva cuvinte grele despre educaţie în postul trecut. și totuşi, fac parte din sistem...still :) Anul şcolar este împărţit în doua semestre (în case you didn't know that :D). Orele unui profesor nu sunt împărţite în mod egal intre aceste semestre. Unul de obicei va avea foarte puţine ore. Adică...2-6 ore pe săptămână (mă refer la ore cu studenţii, asta nu înseamnă ca nu trebuie să faci și altceva). Dar ce să faci în acest timp liber?...cercetare. Ce fel de cercetare?...cercetare intr-un domeniu comun cu al tău. Deci, nu neapărat pe specializarea ta, Ce se întâmplă dacă nu faci? Ai la rândul tău şefi care iţi sar pe cap, nu vei acumula punctaj la final de an și alte prostii ce genul asta, dar mai ales nu aduci bani facultăţii și celor din echipa proiectului. Ca de, unul munceşte, mulţi iau banii. De obicei, cel care munceşte e la urmă. Adică nu de obicei, întotdeauna. (Believe me, I know this shit)

Acum, haideţi să fim serioşi. Daca nu vrei să faci ceva, nu faci. Daca eşti obligat insa să faci acel ceva...totul e distrus. Noi zicem ca nu avem chef :), un mod frumos de a spune. Alţii ar spune WE DON'T GIVE A FUCK. De ce? Too much energy loss. Cu cât iţi doreşti mai puţin să faci ceva cu atât depui mai multa energie pentru a-l face. Sunt lucruri mai importante de făcut decât o cercetare care va ajunge intr-un sertar, și oricum, nu se va pune în aplicare (ca un caz particular, nu spun ca nu este nevoie de cercetare. Sunt multe proiecte foarte utile și ajung să fie puse în practica...dar să fim serioşi...în cazul României, puţine).

IN CONCLUSION

Ar trebui să înţelegem ceva din ce am spus mai sus? Hmm…acum îmi pare ca sunt prea multe povesti în zadar. Eu înţeleg aşa…daca faci ceea ce nu-ti place, consumi multa energie, mai multa decât daca ti-ar fi plăcut. Daca stai degeaba, consumi și mai multa energie. De aceea mi-am ghidat viata după principiul…dacă nu iţi place ceva, nu te mai apuca, dacă nu iţi mai place, este cazul să afli motivul; dacă ştii motivul, din experienţă…e mai bine să pleci indiferent.

Energyless, daca nu din cauza muncii, ci din lipsa ei. Nu aș putea fi portar sau paznic, nu aș putea fi multe lucruri ce implică statul degeaba, fără să fac nimic. A nu se confunda cu odihna prelungita. Să zicem doar ca o vacanță de 3 luni pentru studenţi este mult prea puţin. Creierul nu se odihneşte suficient in acest timp.

Am fost judecat că plec de la locuri bune, locuri unde nu iţi baţi capul cu foarte multă muncă și eşti plătit pentru asta. Lumea ar putea spune că sunt nebun. Cine nu ar vrea asta? MULTĂ LUME NU AR VREA.

În nebunia mea, voi face ce am făcut și până acum. Adică, voi bate fierul cat e cald, voi profita de orice îmi va aduce viața, sau mai frumos spus, apelez la o strofă dintr-o poezie de-a lui Leonard Cohen:

"Ring the bells that still can ring

Forget your perfect offering

There is a crack în everything

That's how the light gets în".

Iar în încheiere, îl citez pe George Carlin : "No one knows what’s next, but everybody does it"

Share |

7 Response to Energyless - within sickness

17 martie 2009 la 02:20

Daca iti zic ca am trecut prin aceleasi meserii ma crezi? Eu am fost ajutor de tamplar si puneam si gemuri cu respectivul la caminele din Politehnica. M-am oprit la suport tehnic IT totusi :)(mi-au placut calculatoarele de mic copil)

17 martie 2009 la 11:42

:) Eu încă nu sunt mulțumit, vreau mai mult. Dar nu neapărat să ajung și mai sus. Voi vorbi și despre asta mai detaliat.

18 martie 2009 la 00:32

Dacă n-ar mai trebui să muncim pentru bani? Am face-o din plăcere şi nu s-ar mai numi muncă. Cuvântul ăsta are asociat un sentiment negativ pentru cei mai mulţi. În schimb, ne-am juca. Am juca aşa cum joci un joc care-ţi place foarte tare. Ştii că nu obţii avantaje materiale din el dar îţi place şi vrei să-l stăpâneşti, să devii maestru. E ceea ce fac maeştrii zilelor noastre. Au găsit un ceva care le place, jocul lor, şi îl practică până la perfecţiune. Norocoşi oameni. Uh, destul filosofie pentru un post. :) Mai las şi pe altă dată.

18 martie 2009 la 00:41

M-am gandit serios si vreau sa incep joaca mea. Poate imi mai intra cineva in joc. :)

18 martie 2009 la 23:22

Foarte frumos citatul tau, mi-a placut muuult :)
Cat despre energie iti dau perfecta dreptate, daca nu iti place ce faci, consumi si mai multa energie. Asa ca principiul meu este sa fac mereu ceea ce imi place, si daca cumva nu imi face placere voi gasi motive pentru ca acel lucru sa imi placa :)

18 martie 2009 la 23:51

si dacă nu găsești motive? De ce sa te forțezi in a îți place ceva?

19 martie 2009 la 01:23

pai asta presupunand ca am un motiv sa vreau sa fac lucurl respectiv :)

Trimiteți un comentariu