Mândria națională - o barieră a oamenilor încuiați

Nu am putut înțelege niciodată mândria națională, mândria etnică sau apartenența la un grup religios. Pur și simplu mi se pare o prostie. Găsești în multe locuri insigne sau obiecte ce iți inspira mândria romanească. Păi bine, bine, dar și alții au la fel. Toată lumea e mândră că are naționalitatea pe care o are. Toată lumea se blochează aici. Ei sunt mai buni decât alții. Cum spunea bătrânul Carlin, It's all bullshit and its bad for ya. Așa se naște rasismul și războaiele. Din prostii de genul ăsta.

Vei zice probabil că am înnebunit, dar iți pot explica simplu. Poți fi mândru de ceva ce ai realizat cu forțele proprii. Cum ar fi...ai intrat la o scoală de prestigiu. Ai reușit să cumperi o casă. Poți fi mândru de asta. Ai crescut copii deștepți. Poți fi mândru de asta pentru că tu ai fost cel care a realizat acestea. În schimb, a fost un simplu accident genetic (de fapt un proces foarte complex, dar tot accident rămâne) de te-ai născut român, bulgar, german sau englez. Nu ai nici un merit pentru asta așa că, să nu fii mândru. Poți fi bucuros, dar nu mândru. Eu sunt bucuros ca sunt român, dar mândru, nici pe departe.

Cred că mândria asta a fost insuflată în noi de mici copii, atunci când nu puteam să ripostam și acum ni se pare totul normal. Iar mândria asta este strâns legată cu istoria țării. Am avut multe lupte, le-am câștigat pe toate...merită să fii mândru...flori...mândri să fi fost cei ce au luptat acolo și au câștigat. Tu? Nici stra-stra-stra bunicul tău nu era născut pe atunci :). Oricum ar fi, nu mă convinge nimeni altfel.

Stăteam mai zilele trecute cu un prieten, coleg de-al meu și mă întreba ce știu despre istoria noastră. Pai, multe și nu prea. Nu mi-a plăcut istoria...mă rog, aș fi vrut să o învăț dar datele mă omoară, iar proful vroia date. Iar eu, nu învățam si pace. Dar poveștile mi-au plăcut. Iar acum le caut peste tot. Știu, încă sunt copil.

M-a întrebat, și foarte buna întrebare fu, ce știu eu despre acei peste 1000 de ani de istorie a României care nu există. Ah, ce, nu știai ? Da, nu este...cineva a papat-o și ne întrebăm de ce. De pe la 150 de când au plecat romanii...alungați de popoarele migratoare, pana pe la vreo 1200 nu se știe mai nimic despre noi. Ce, tu știi ceva? Da, asa e, la școală am învățat de popoarele migratoare care au venit și au plecat, dar cam atât. Au venit, au luat ce le-a plăcut și pa, nu am mai auzit de ei. Cate o oră pentru fiecare popor migrator.

Deci? Noi ce-am făcut in acest timp? Unde eram? Cine ne conducea? Hm, sunt in ceață aici. Și tu ești la fel sigur. Doar dacă știi altceva concret; atunci, chiar te rog să îmi spui și mie.

Ei, cum spuneam, îmi plac poveștile, așa că, nu am stat pe gânduri, am intrat pe google și am căutat...istoria românilor. Am găsit câteva documente pe scribd, dar nimic satisfăcător. Cam tot minciunile ce le știam. Gândește-te, toată Europa ne știe mincinoși. Mințim cu istoria noastră, e normal să nu fim luați in serios. Ei știu mai bine ce s-a întâmplat. Iar noi venim cu baliverne. Când am fost în Giurgiu, în gara internațională, era o frescă pe un perete cu Imperiul Româno-Bulgar de pe la 1200. REPET, nu țin minte anii, așa că te rog să îmi tolerezi erorile. Sunt mici oricum. Un prieten din Bulgaria mi-a zis că de fapt a fost doar Imperiul Bulgar, care cuprindea și ținutul României de azi. Ce să mai cred? Iar acest prieten este profesor de istorie. Mai spune ceva.

Așa, revenind...am căutat pe net și am găsit un interviu luat d-lui prof. Neagu Djuvara. Interviu ce se găsește pe youtube și pe care te invit să îl urmărești. Tot ceea ce știai despre istoria noastră de la începuturi e posibil să fi știut greșit. L-am ascultat cu atenție și în sfârșit, cineva a avut curajul să nu mai tacă și să spună lucrurilor pe nume. Câtă dreptate are, nu știu, nu a fost acolo în acea perioadă, dar nici eu și nici tu. Totul e din documente. Iar dumnealui a avut acces la ele. Noi nu avem.

Uite aici link-ul către clipurile de la emisiunea lui Turcescu:
Mai jos vei găsi și un interviu. Este diferit. Dar îl recomand să îl citești de pe următorul link. Cred ca este mai complet: http://old.cotidianul.ro/revolutia_lui_djuvara_romanii_erau_numiti_cumanii_negri-28017.html

Aseară mă uitam la ultimul link, l-am citit cu atenție. Românii să aibă strămoși cumani? De ce nu? Poate de asta ne este și rușine să recunoaștem adevărata istorie. Suntem niște barbari. Migratori. Păi ce...toată Europa e așa. Prin migrații s-au format popoarele.
Ce m-a deranjat însă au fost comentariile. Dacă ai răbdare, să citești și comentariile de pe al doilea link. Unele sunt scandaloase. Unii nici măcar nu vor să vadă o alternativă la ce au învățat. O țin pe a lor. Și multi, nici măcar la subiect nu rămân, se iau de alții cum că nu ar ști să scrie corect. Tipic învățătura romanească clasică. Nimic nou sub soare. Dar cel mai mult ma enervează faptul că s-a comentat atât de mult ai aproape denigrat cartea, fără măcar să o citească.

De aceea, azi, am dat fuga la librărie și am cumpărat-o. O am în față și am inceput să o citesc. Nu mă pronunț încă cu cele spune mai sus. Întâi să o termin. Să nu mai spun că interviul și cartea au fost in 2007. Simt cum am pierdut 3 ani degeaba.

Până atunci, povestire ușoară. :)
Share |

1 Response to Mândria națională - o barieră a oamenilor încuiați

Anonim
28 decembrie 2010 la 22:11

eu as adauga ca nu sunt nici macar bucuros ca sunt roman.....

Trimiteți un comentariu